Kickbokstraining Drunen

Heb je altijd al willen leren kickboksen? Of ben je op zoek naar goede sport om je conditie en kracht te verbeteren? Komt dan kickboks trainingen volgen bij Kickboksen Drunen. Bij onze boksschool geven wij op verschillende manieren les in kickboksen. De trainingen zijn dan ook geschikt voor ieder niveau. Wil je het een keer proberen? Dan ben je van harte welkom om een kickbokstraining te komen volgen!

Waar bestaat een kickbokstraining uit?

Bij Kickboksen Drunen bestaat een kickbokstraining altijd uit drie delen. Dit doen we om blessures te voorkomen. Een kickbokstraining bestaat uit:

  • Warming-up
  • De daadwerkelijke training – voor iedereen anders
  • Cooling down

Warming up voor de kickbokstraining

Voordat je gaat sporten, moeten je spieren, pezen en bloedsomloop even warmdraaien. Daarna zijn ze klaar om sportief te presteren. Zonder goede warming-up neemt de kans op blessures flink toe. Daarnaast is een warming-up meer dan alleen maar even warm worden. Je zet namelijk je hele lichaam aan het werk. Je hartslag neemt toe, je spieren worden klaargemaakt voor inspanning en stofwisselingsprocessen beginnen sneller te lopen, zodat je ook over de benodigde energie kunt beschikken die je nodig hebt tijdens de kickbokstraining. De warming-up begint heel eenvoudig en rustig en wordt langzaamaan steeds intensiever en complexer. We laten een warming-up altijd uit verschillende onderdelen bestaan, zodat het niet eentonig wordt om deze iedere keer te herhalen.

De kickbokstraining zelf

De kickbokstraining die je volgt is afhankelijk van je eigen niveau. Voor beginners oefenen we bijvorbeeld de technieken eerst in de lucht. Je raakt dus nog niks. Pas als je in staat vloeiende bewegingen te maken, wordt het tijd om op een bokszak te oefenen. Voor bokszaktrainingen hebben we ook verschillende oefeningen ontwikkeld, zodat je iedere keer weer wat nieuws leert en op een andere manier traint. Tijdens de trainingen krijg je altijd begeleiding van een ervaren trainer.

De cooling-down

Net als de warming-up is de cooling-down ook een belangrijk onderdeel van de kickbokstraining. Vergeet niet dat je lichaam na een dergelijke training een topprestatie heeft moeten leveren. Daar moet het lichaam gewoon even van bijkomen. Je lichaam tot rust brengen na een intensieve workout helpt tevens om blessures te voorkomen. Zo verlaag je je hartslag weer tot een normaal niveau, wat de kans op hartritmestoornissen verkleint. Tijdens het sporten gaat er relatief veel bloed naar je spieren. Door een cooling-down past je bloedcirculatie zich weer aan en krijgen je andere lichaamsdelen weer meer bloed. Als je na een intensieve inspanning plotseling stopt, kun je duizelig worden doordat je bloedcirculatie dan niet rustig heeft kunnen herstellen. Ook is een cooling down belangrijk om de afvalstoffen uit je spieren te verwerken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan melkzuur. Een goede cooling-down is dan ook altijd een belangrijk onderdeel van de kickbokstrainingen die we bij Kickboksen Drunen geven.

Kom een keer trainen

Wil je een keer een kickbokstraining volgen? Kom dan gerust bij ons langs. Je bent van harte welkom bij Kickboksen Drunen. Het beste is om even een afspraak te maken bij Pascal, zodat we alle tijd voor je in kunnen plannen. Stuur een mailtje naar kickboksendrunen@ziggo.nl of een appje naar 06-11236437 zodat we een afspraak in kunnen plannen.